Ικανοποιώντας το πάγιο και πολύχρονο αίτημα των κατοίκων των περιοχών Λάκκας Σουλίου Ιωαννίνων και Λάκκας Σουλίου Πρέβεζας οι Ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, προώθησαν, την Παρασκευή 11 Απριλίου, στη Βουλή ερώτηση για τον οδικό άξονα Τύριας-Σιστρουνίου-Θεσπρωτικού.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΕ Α.Κ.Ε. ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό

–          Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων      –          Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

 ΘΕΜΑ: Oδικός άξονας Τύριας-Σιστρουνίου-Θεσπρωτικού

ΤυριαΣιστρουνιΗ κατασκευή του οδικού άξονα Τύριας – Σιστρουνίου – Θεσπρωτικού αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων των περιοχών Λάκκας Σουλίου Ιωαννίνων και Λάκκας Σουλίου Πρέβεζας. Ο οδικός αυτός άξονας που αποκαλέστηκε «Παραεγνατία» έχει ως στόχο την ουσιαστική σύνδεση των Ιωαννίνων με την Πρέβεζα η οποία μέχρι και σήμερα γίνεται από την επονομαζόμενη εθνική οδό Ιωαννίνων – Πρέβεζας, έναν οδικό άξονα στον οποίο κάθε χρόνο συμβαίνουν  δεκάδες ατυχήματα, μερικά των οποίων και θανατηφόρα.

Το έργο αυτό μήκους 33.5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 14.5 χιλ. αποτελούν το τμήμα Κόμβου Τύριας-Σιστρούνι και τα 19 χιλ. Γέφυρα Μπακόλα-Αυχένας Νταλαμάνι-Θεσπρωτικό, έχει υποστεί πολλές καθυστερήσεις και τροποποιήσεις με αποκορύφωμα ότι ενώείχε προμελετηθεί ως ενιαίο  «κόπηκε» στα δυο μετά την ακύρωση της διαδικασίας για την οριστική μελέτη, το 2004, από τον πρώην περιφερειάρχη Δημήτρη Πανοζάχο με το αιτιολογικό ότι ήταν οικονομικά ασύμφορη. Έτσι σήμερα μιλάμε για έργο δύο ταχυτήτων.

Το τμήμα στο Νομό Ιωαννίνων εντάχθηκε στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «ΠΙΝΔΟΣ», με ύψος ανερχόμενο στο ποσό των 12.600.000 ευρώ, ενώ το τμήμα στο Νομό Πρέβεζας το ποσό ανέρχεται στα 45 εκ. ευρώ (σύμφωνα με τη μελέτη που εκπονήθηκε), ποσό που δεν μπορεί να εξευρεθεί από κανένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα και καταβάλλονται προσπάθειες επανεξέτασής του, ώστε μειούμενο στα 30 εκ. ευρώ να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Επειδή μέχρι στιγμής το υπό κατασκευή έργο αφορά ουσιαστικά τα πρώτα 6-8 χιλ. του τμήματος Τύρια-Σιστρούνι

Επειδή δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες για το αν το τμήμα Γέφυρα Μπακόλα-Θεσπρωτικό θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ

Επειδή το πολύπαθο αυτό έργο θα δώσει ανάσα ζωής στους κατοίκους των περιοχών Λάκκας Σουλίου Ιωαννίνων και Πρέβεζας

Επειδή η αποκαλούμενη «εθνική» οδός Ιωαννίνων – Πρέβεζας είναι κατ ευφημισμό εθνική, καθ ότι το απαράδεκτο και παλαιό οδόστρωμα , και η των αρχών του προηγούμενου αιώνα χάραξη έχουν εκτός των άλλων προκαλέσει πολλά τροχαία δυστυχήματα

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός 

  1. Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι εργασίες του τμήματος Τύριας-Σιστρουνίου και πότε αναμένεται η ολοκλήρωσή του;
  2. Υπάρχουν οι αντίστοιχες μελέτες και ιδιαίτερα οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων καθώς οι εργασίες γίνονται σε μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους;
  3. Τι ακριβώς γίνεται με τη χρηματοδότηση και του πρώτου τμήματος του έργου που βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς και του δευτέρου τμήματος Γέφυρα Μπακόλα -Αυχένας Νταλαμάνι – Θεσπρωτικό;
  4. Υπάρχει εν τέλει χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση αυτού του πολύπαθου έργου;

Παρακαλείται ο αρμόδιος Υπουργός για την κατάθεση εγγράφων σχετικά με:

  1. Τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί καθώς και το επίσημο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το εν λόγω έργο.

 Οι ερωτώντες βουλευτές

 Χρήστος Μαντάς

Κώστας Μπάρκας

Όλγα Γεροβασίλη

Advertisements